Heb ik recht op huishoudelijk hulp?/ Hoe regel ik huishoudelijk hulp?
Het WMO loket van de gemeente beslist of u recht heeft op huishoudelijk hulp. U kunt een aanvraag doen bij de gemeente waarin u woont.
Concentrix thuiszorg levert huishoudelijk hulp in de gemeente Nissewaard. Indien u in deze gemeente woont en huishoudelijk hulp wilt aanvragen kunt u bellen naar: 14-0181
Wat kost huishoudelijk hulp?
Indien u huishoudelijk hulp ontvangt vanuit de gemeente (WMO) dan betaald de gemeente de huishoudelijke hulp. U heeft een eigen bijdrage van 20,60 euro.
Indien u geen recht heeft op vergoeding vanuit de WMO dan kunt u particuliere huishoudelijke hulp aanvragen. U betaald dan de volledige kosten. U kunt de tarieven opvragen via info@concentrixthuiszorg.nl
Wat kost wijkverpleging?
De wijkverpleging wordt vergoed vanuit de Zorgverzekeringswet(Zvw). Indien uw zorgverzekeraar een contract heeft met Concentrix thuiszorg dan wordt de zorg volledig vergoed door de zorgverzekeraar. Concentrix thuiszorg declareert de zorg rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar.
Indien Concentrix thuiszorg geen contract heeft met uw zorgverzekeraar dan wordt er een percentage van de zorgkosten vergoed. Deze percentage hangt af van uw polis. Concentrix thuiszorg hanteert geen eigen bijdrage! Dus u betaald alleen het percentage dat de zorgverzekeraar vergoedt.
Heb ik recht op wijkverpleging?
De wijkverpleegkundige beoordeelt of u in aanmerking komt voor wijkverpleging. Dit doet zij op basis van uw gezondheidsgegevens, uw verhaal en uw situatie.
Kan ik met een WLZ indicatie bij Concentrix thuiszorg terecht?
Als u een WLZ indicatie heeft of krijgt kunt u alleen zorg krijgen met een PGB. Helaas heeft Concentrix thuiszorg nog geen contract met het zorgkantoor voor de WLZ. Concentrix thuiszorg kunt u helpen om een PGB aan te vragen.
Hoe vraag ik een WLZ indicatie aan?
U kunt zelf een aanvraag doen via de website van het CIZ.
Ik heb meer hulp nodig. Hoe regel ik dat?
Als u meent meer zorg nodig te hebben geef dit dan door aan de zorgmedewerker. Zij kan dit dan doorgeven aan de wijkverpleegkundige of zorgcoördinator.
Ontvang ik ook thuiszorg op feestdagen?
Persoonlijke verzorging en verpleging wordt iedere dag geleverd, ook op feestdagen. Huishoudelijke hulp en begeleiding wordt individueel met de client en diens medewerkers afgesproken. Indien u geen hulp nodig heeft op een feestdag geef dit dan tijdig door aan de planning.
Kan ik meelezen in mijn dossier?
Ja, u mag altijd meelezen in uw dossier. Concentrix thuiszorg werkt met een digitaal dossier. U kunt toegang krijgen via Caren zorgt.
Waar kan ik mijzelf of iemand anders aanmelden voor zorg?
U kunt uzelf of iemand anders aanmelden via de mail of het algemene telefoonnummer 085-0220550.
Een aanmelding voor zorg kan ook gedaan worden door de huisarts of specialist.
Zorgaanmeldingen kunnen ook via POINT en Zorgdomein.
Waar kan ik een klacht melden?
Als u een klacht heeft vraag dan een gesprek aan met een van onze kwaliteitsmedewerkers. Dit kan via de mail of telefoon. Wij zullen er alles aan doen om uw klacht op te lossen. Mocht u toch niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht dan kunt u terecht bij Er is iets mis gegaan. (aub een link plaatsen naar er is iets mis gegaan, deze staat al ergens op de website
Komen mijn zorgverleners ook met slecht weer?
In principe zijn de medewerkers bij alle weersomstandigheden gewoon aan het werk. Maar als er code rood wordt verwacht dan kunnen er wijzigingen zijn in het rooster.
Indien het openbaar vervoer stopt met rijden vanwege slechte weersomstandigheden dan gaat bij Concentrix thuiszorg het noodprotocol in. Dit houdt in dat medewerkers alleen de hoog noodzakelijke zorg zullen leveren. Het gaat hierbij om zorg die noodzakelijk is voor uw gezondheid en absoluut niet uitgesteld kan worden. Denkt u hierbij aan bijv insuline injecteren, sondevoedingspompen aansluiten etc.
Hoe vervelend het ook is, maar een wasbeurt kan een dag overgeslagen worden.
Met welke zorgverzekeraars heeft Concentrix thuiszorg een contract?
Voor 2024 hebben wij contract afgesloten met de volgende zorgverzekeraars voor de :
- DSW
- Stad holland
- CZ
- Ohra
- Nationale Nederlanden
- RMA(regeling medische zorg asielzoekers)
Hoe kan ik Concentrix thuiszorg bereiken?
Telefonisch is Concentrix thuiszorg te bereiken op werkdagen van 09:00 t/m 17:00. Buiten deze tijden alleen bereikbaar voor spoedgevallen.
Wij zijn ook via de mail te bereiken op info@concentrixthuiszorg.nl
Hoelaat kan ik de zorgmedewerker verwachten?
Huishoudelijk hulp en persoonlijke begeleiding kunt u verwachten op de met u afgesproken dag en tijd.
Persoonlijke verzorging en verpleging kunt u verwachten in de met u afgesproken tijdsblok. Dit is een tijdsblok van twee uur. Bijv tussen 09:00 en 11:00. Wij kunnen in de wijkverpleging geen vaste tijden afspreken omdat de inhoud van de route dagelijks kan wijzigen. Daarnaast kunnen medewerkers ook te maken hebben met inloop of uitloop bij een client door bijv ziekte of valincident.
U kunt de verwachte bezoektijd vinden in Carent zorg.
Waarom heeft de wijkverpleging geen materialen bij zich?
De benodigde materialen voor uw verzorging dient de client zelf in huis te hebben. Deze spullen worden geregeld door de specialist die de zorg heeft voorgeschreven. De wijkverpleging heeft zelf geen spullen bij zich omdat Iedere client andere materialen nodig heeft.
Hoe kan ik een zorgmoment afmelden?
U kunt de zorg afmelden bij de zorg medewerker die bij u thuis komt of telefonisch. Wilt u de zorg minimaal 24 uur van te voren afmelden, zodat wij dit kunnen verwerken in de planning